Türk oyun şirketi dünya ikinciliğine koşuyor

Sosyal ağlar için oyun üreten firmalar arasında dünya üçüncüsü olan Türk şirketi Peak Games, dünya devlerini geride bıraktı.

YAYINLAMA
GÜNCELLEME

İSTANBUL - Sosyal medya oyunlarında dünyanın en büyük üçüncü şirketi olan Türk Peak Games gözünü dünya ikinciliğine dikti. 1,5 yıl önce kurulan şirket, bu süre içinde oyun endüstrisinin Disney, Digital Chocolate, RockYou!  gibi devlerini 26 yaş ortalamasına sahip 150 çalışanı ile geride bıraktı.

Peak Games Kurucu Genel Müdürü Sidar Şahin, Türkiye’den bir dünya markası çıkarmak için yola çıktıklarını belirterek şimdiye kadar 30 milyon kullanıcıya ulaştıklarını söyledi.
Dünyaya yayılmış 6 stüdyoda yarısı mühendis 150 çalışanlarının olduğunu kaydeden Şahin, gelecek hedeflerinin Türkiye’nin her ilinde bir stüdyo açmak olduğunu bildirdi. "Şirketimizin değerli olmasının nedeni Türkiye’de olması" diyen Şahin, şimdiye kadar bir çok dünya devinin kendilerini satın almak istediğini ancak bu talepleri olumlu karşılamayı düşünmediklerini dile getirdi.  

Gelirlerinin yüzde 90’ının yurtdışından elde ettiklerini belirten Şahin: "Son 3 yıl içinde Türkiye’de bir değişim başladı. Biz de bu değişim içinde Türkiye’den nasıl bir Google ya da Facebook çıkarırız diye düşünmeye başladık. Yazılım işi ağır sanayi değil sonuçta, küçük ekiplerle büyük adımlar atmak mümkün. Dünyaya baktığınız zaman yazılım şirketlerini üniversiteler, hükümetler destekliyor. Önümüzdeki 2 yılda, king.com’u geçip Zynga’nın ardından dünya ikinciliğini hedefliyoruz. Bu amacımızda biz de böyle bir destek bekliyoruz" diye konuştu.

Cirosu her ay yüzde 20 büyüyor

Kurulduklarından bu yana her mali çeyrekte trafik ve satış rakamlarını ikiye katladıklarını söyleyen Şahin, ilk 10 milyon kullanıcıya ulaşma hızlarının Facebook’u bile geride bıraktığını bildirdi. Halka arzı akıllarının bir köşesine yazdıklarını ancak şu anda sadece büyümeye odaklandıklarını kaydeden Şahin, Türkiye, Ortadoğu ve Kuzey Afrika pazarının lideri olduklarını söyledi.

Peak Games’in "Bizim Çiftlik" oyununun Ortadoğu’da 15 milyon kullanıcısı bulunuyor. Okey oyunu 18 milyon kişi tarafından oynanırken, firmanın yeni oyunu Lost Bubble da 6 haftada 1,7 milyon günlük kullanıcıya ulaştı.
 

Bu konularda ilginizi çekebilir