Artırılmış gerçeklik ile eğitim
Ankaralı bir girişimci, Pokemon GO oyununda da kullanılan artırılmış gerçeklik teknolojisi ile öğrenciler için yenilikçi eğitim materyalleri üretti.
İlkokul ve ortaokul öğrencilerinin eğlenerek öğrenmelerini sağlamak amacıyla üretilen kartlar Pokemon GO oyununda da kullanılan artırılmış gerçeklik teknolojisini kullanıyor.
Kartların, gezegen, element, nesne, Galata Kulesi, Aspendos Antik Tiyatrosu gibi birçok konuda üç boyutlu görsel ve işitsel özelliklerinin anlatımını içerdiğini aktaran Ders Zamanı Bilim Kartları Editörü Ali Sacihan, "Çocukların derste öğrendikleri konuları daha somut hale getirebilecek ürünler çıkarıyoruz. Örnek olarak gezegenlerin, yazısal bilgilerinin yanında üç boyutlu görsellerini aktaran ürünlerimiz var. Şu an beş çeşit kart serimiz var. Tarihi yerler, gezegen, element, nesne ve renk kartları. Çocukların eğlenerek öğrenmelerini sağlayacak ürünler geliştirmeye çalışıyoruz" diye konuştu.
"Birden fazla kartı yan yana getirerek elementlerin birleşimini elde ediyorsunuz. Mesela hidrojen kartı ile oksijen kartını bir araya getirerek yanıcı madde, iki hidrojenle beraber su yapabilirsiniz" diyen Sacihan, öğrencilerin bu uygulama ile daha kolay ve eğlenceli şekilde öğrendiğini belirtti.
Kartlar nasıl çalışıyor?
Kartların üç boyutlu görsel ve işitsel özellikleri, Google Play ve App Store'dan indirilebilen "AR Bilim Kartları" uygulaması ile çalışıyor. Kartlardaki bu özelliklerin kullanılabilmesi için uygulama içindeki kamerayı açmak gerekiyor. Akıllı telefondaki kamera, kartı algıladıktan sonra gezegenler, elementler, nesneler ve tarihi yerler üç boyutlu olarak telefon ekranında gösteriliyor.